TITLE
Erasmus+ projekt „TITLE – Teaching, Improving and Training Literacy Education“ je projekt za razvoj čitalačke pismenosti.
Glavni ciljevi projekta su razvoj čitalačke i jezične pismenosti te popularizacija čitanja knjiga i znanstvenih članaka, a uključeni su učenici od petog do osmog razreda matične škole u Drnju i Područne škole Josipa Generalića Hlebine.
Aktivnim sudjelovanjem u projektu učenici će naučiti prepoznati lažne i senzacionalističke vijesti te pretraživati znanstvene članke. Jedna od glavnih aktivnosti je i kreativno izražavanje kroz pisanje grafičke novele, stvaranje ilustriranih karti te izradu taktilnih knjiga.
Učitelji uključeni u projekt su: Ana Tustonjić Dombaj, Martina Hrastić Farkaš, Andrea Pandurić, Adela Stilin, Kasenija Varović, Dunja Valenčak, Ksenija Marić, Renata Tišler i Stjepana Kadić.
SELFIE IN THE SHELFIE
Učenici predmetne nastave OŠ Fran Koncelak Drnje su sudjelovali u eTwinning projektu Selfie in the Shelfie. Projekt je nastao u sklopu Erasmus+ projekta TITLE. Sudjelovali su i učenici predmetne nastave iz Estonije, Portugala i Italije. Glavni ciljevi su bili čitanje s razumijevanjem i poistovjećivanje s pričama iz knjiga ili likovima iz knjiga. Također, svojim su aktivnostima unaprijedili jezik i različite prezentacijske vještine. Projekt je trajao od 10. siječnja do 10. ožujka 2022. Kroz aktivnosti na Twinspaceu učili su i o internetskoj sigurnosti i web alatima.
Predstavljajući se kroz priču iz knjige ili lik iz knjige, učenici su prepoznali i poistovjetili se s problemima i emocijama u odabranoj knjizi. Na taj način su zainteresirali i ostale sudionike za čitanje novih naslova. Selfie, kao konačni rezultat ovog projekta, bila je polazišna točka prezentacije uživo kroz igru Guess Me! u projektu TITLE.
Prva aktivnost bila je online susret i prezentacija o online sigurnosti. Učenici su nakon toga izrađivali poster u Canvi na temu online sigurnosti. Nakon odabira loga, učenici su se putem Padleta predstavili kroz knjigu. Završna aktivnost bila je izrada knjige „Selfie in the Shelfie“ u Book Creatoru. Projekt su provele učiteljica Ksenija Varović i šk. knjižničarka Stjepana Kadić.
Ovaj je projekt na zabavan način motivirao učenike na čitanje te upoznavanje na drugačiji način.
GREG'S LIFE IN MY LIFE
Greg's life in my life je eTwinning projekt u kojem su sudjelovali učenici od 5. do 7. razreda OŠ Koprivnički Ivanec, estonske škole Tartu Raatuse Kool i naše škole. Projekt je trajao od početka prosinca 2019. do sredine ožujka 2020.
Cilj projekta bio je kod učenika poboljšati čitanje s razumijevanjem te ih povezati s glavnim likom Gregom, kako bi učenici naučili prepoznati emocije u tekstu, ali i u svojem životu. U kratkom vremenskom razdoblju provedeno je niz aktivnosti: snimanje videa (upoznavanje sudionika), čitanje knjige Gregov dnevnik - Kronike Grega Heffleyja, testiranje na početku i na kraju projekta te analiza rezultata/uspjeha - čitanje s razumijevanjem i prepoznavanje emocija, čitanje na glas, radionce o čitanju s razumijevanjem i prepoznavanju emocija, priprema i izrada brošure o emocijama na engleskom, estonskom i hrvatskom jeziku, učenje korištenja TwinSpacea, izrada stripova o Gregu, gledanje filma Diary of a Wimpy Kid i evaluacija.
Iz naše škole u projektu su sudjelovali učenici Alisa Kovačić, Josipa Lukunić, Vanesa Palaš, Dorian Čižmešija, Ema Eršeg, Lea Vrhoci, Izabela Lugarov i Maja Kolar, učiteljice Elena Belec, Martina Hrastić Farkaš i Ana Tustonjić-Dombaj, soc. pedagoginja Renata Tišler i šk. knjižničarka Stjepana Kadić.
PIPI DUGA ČARAPA UPOZNAJE HRVATSKU
Pipi Duga Čarapa upoznaje Hrvatsku je eTwinning projekt u koji je uključeno 28 hrvatskih, 1 švedska i 1 škola iz BiH. Poslani iz Švedske, platnena lutka Pipi i njezin dnevnik putuju po Hrvatskoj te na taj način upoznaju kulturne i prirodne znamenitosti Hrvatske.
Cilj projekta bio je, uz poticanje čitanja, upoznati hrvatske učenike iz Švedske s hrvatskim školama i krajevima, a naše učenike upoznati međusobno te sa švedskom kulturom i znamnitostima, Astrid Lindgren i knjigom Pipi Duga Čarapa. Provedeno je niz aktivnosti vezanih za Pipi: biranje loga projekta, čitanje knjige, proučavanje Švedske i Astrid Lindgren, plas, fašnik, intervju, posjet Galeriji Josipa Generalića Hlebine, igrokaz, pisanje dnevnika, gledanje filma i rješavanje kviza.
Iz naše škole u projektu su sudjelovali učenici 4. razreda (Tesa Peradin, Alisa Kovačić, Mateo Topal, Vita Lukač i Karlo Šarec), učiteljica Mirjana Lovrić i šk. knjižničarka Stjepana Kadić.
Čitanjem do zvijezda – kviz u znanju i kreativnosti je manifestacija koja slavi knjigu, čitanost i načitanost, knjižnice i obrazovanje, promiče istraživački rad, timski rad, ali i individualni napor.
To je projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara, koji su pokrenuli knjižničari entuzijasti iz Međimurske županije, namijenjen učenicima viših razreda osnovnih škola i učenicima srednjih škola.
Na nacionalnom (međunarodnom) natjecanju smo bili dva puta - 2017. s učenicom Petrom Gašparić i 2019. godine s učenicom Emom Vargom, koja je tada osvojila visoko 7. mjesto!
Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji.
Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je vrlo teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire). Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima se ukazalo na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju. Projekt se provodi na državnoj razini, a u našoj je proveden u drugom polugodištu šk. 2012./2013. godine (od 19. siječnja 2013.).
Svakog petka je jedan učenik dobio knjižnični ruksak s osam knjiga (knjige za djecu, odrasle i za zajedničko čitanje djece i odraslih). Taj ruksak učenik je držao u svojoj obitelji pet dana. Tijekom tih pet dana obitelj tog učenika odvajala je svaki dan po 15-tak minuta za zajedničko čitanje ulomaka knjiga iz ruksaka, a zatim su i roditelj i učenik upisivali dojmove. Nakon što je učenik vratio ruksak u školu, prvi sat 15-tak minuta prezentirao je kako je sa svojom obitelji čitao navedene knjige.
Zahvaljujemo svim roditeljima i učenicima koji su sudjelovali u ovom projektu te što su prepoznali važnost obiteljskog čitanja.
STRANIČNIK ZA MEĐUNARODNI MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA
Projekt Straničnik za Međunarodni mjesec školskih knjižnica (ISLM Bookmark Project) uključuje parove škola čiji učenici ručno izrađuju straničnike raznih stilova, oblika i boja.
Koordinator projekta razmjene straničnika 2013. godine (2013 Bookmark Exchange Project) bio je Breege O’Brien iz Irske.
Naša škola razmijenila je straničnike sa školama iz Jessupa u Americi i Great Bookhama u Engleskoj. Sudjelovali su učenici 3-ih i 4-ih razreda iz Drnja, Torčeca, Peteranca, Sigeca i Hlebina. Projekt je bio jedno lijepo i poučno iskustvo za naše učenike. Više možete vidjeti u fotogaleriji.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Digitalni časopisi |
Sigurnost na internetu |
Obrazovanje |
Upisi u srednju |
Ukupno: 366444