Posjet Portugalu
Autor: Adela Stilin, 16. 11. 2022.
U sklopu Erasmus+ projekta, koji nosi naziv TITLE (Teaching, Improving and Training Literacy Education), učiteljice Osnovne škole Fran Koncelak Drnje Ana Tustonjić Dombaj, Martina Hrastić Farkaš i školska knjižničarka Stjepana Kadić boravile su od 6. do 11. studenoga 2022. u Lagosu u Portugalu. Na drugom JSTE-u (Joint Staff Training Event) portugalski Erasmus+ tim TITLE ugostio je po tri učitelja iz Estonije, Italije i Hrvatske - Drnja. Škola domaćin dio je grupacije Agrupamento de Escolas Gil Eanes u Lagosu. Učitelji su aktivno sudjelovali u organiziranim predavanjima i radionicama. Imali su priliku izmijeniti svoja iskustva u poticanju čitanja te raspraviti o zajedničkom problemu popularnosti čitanja među učenicima.
Učiteljice i šk. knjižničarka iz drnjanske škole upoznale su se s razvojnim planom portugalske škole. Za razliku od našeg sustava, ondje je učiteljima dana mogućnost da slobodno mijenjaju nacionalni kurikulum do 25%, iako mogu tražiti i veću mogućnost interveniranja. Prema potrebi, mogu primjerice predmet Fiziku odslušati samo u 7. razredu, a Kemiju u 8., umjesto da dvije školske godine imaju oba predmeta. U skladu s time, u ovoj su školi dodana dva nova predmeta, Web radio i School rock te uglavnom nema ocjenjivanja, što nije slučaj s nekim drugim portugalskim školama. Umjesto ocjena, učenici dobivaju izvješća tri puta godišnje, dok zadnje, četvrto izvješće ipak rezultira ocjenom koja im je potrebna za upis u srednju školu. Ovakve su promjene detaljno razrađene u njihovom Intervencijskom planu koji traje 3 godine te je pomno praćen od strane njihovog ministarstva.
Predstavnice naše zemlje sudjelovale su i na radionici o Web 2.0 alatima te njihovoj primjeni u nastavi, koju je održao Mário Miguel Pereira Guedes, prof. portugalskog i talijanskog jezika i eTwininning ambasador. Učiteljice su koristile Word art, Answer Garden, QR Code generator, Google slides, Canvu, Bitly i Bitmoji. Motivaciju za kreativnijom obradom lektirnih djela svakako je potaknula dramska radionica Nelde Magalhaes. Članica Eksperimentalnog kazališta u Lagosu pokazala je zanimljive načine predstavljanja određenih likova i pojava iz priča.
S obzirom na to da je konačni cilj projekta izraditi zajedničku grafičku novelu, učiteljica likovne kulture Sara Silva za sve je sudionike održala predavanje o grafičkim novelama i stripu te radionicu izrade stripa. Učitelj glazbene kulture Bago d'Uva održao je radionicu Pronađi svoj glas. Vježbajući tehnike disanja, učiteljima je svratio pažnju na upoznavanje vlastitoga glasa i njegovih mogućnosti te zanimljivim metodama pokazao načine kako se bolje služiti glasom tijekom izvođenja nastave.
Posjet gradskoj knjižnici Muncipal Library Dr. Julio Dantes, uz obilazak prostora, učiteljima je omogućio i prisustvovanje kratkom glazbeno-scenskom nastupu. Gradska knjižnica mjesto je okupljanja građana na zanimljivim radionicama i predavanjima. Za razliku od hrvatskog knjižničarstva, koje je izvrsno organizirano i napredno, portugalski knjižničari još uvijek ručno ispisuju posudbu knjiga – i u školskim i u gradskim knjižnicama. Također, programi su im dosta jednostavni, a prostor skromno opremljen, stoga mjesta za napredak u ovoj struci itekako ima.
Uz obilazak grada i vožnju Atlantskim oceanom među nevjerojatnim stijenama, učiteljice su posjetile i Sagres – najzapadniju europsku točku.
Koordinatorica projekta Stjepana Kadić
Posjet Portugalu
Autor: Adela Stilin, 16. 11. 2022.
U sklopu Erasmus+ projekta, koji nosi naziv TITLE (Teaching, Improving and Training Literacy Education), učiteljice Osnovne škole Fran Koncelak Drnje Ana Tustonjić Dombaj, Martina Hrastić Farkaš i školska knjižničarka Stjepana Kadić boravile su od 6. do 11. studenoga 2022. u Lagosu u Portugalu. Na drugom JSTE-u (Joint Staff Training Event) portugalski Erasmus+ tim TITLE ugostio je po tri učitelja iz Estonije, Italije i Hrvatske - Drnja. Škola domaćin dio je grupacije Agrupamento de Escolas Gil Eanes u Lagosu. Učitelji su aktivno sudjelovali u organiziranim predavanjima i radionicama. Imali su priliku izmijeniti svoja iskustva u poticanju čitanja te raspraviti o zajedničkom problemu popularnosti čitanja među učenicima.
Učiteljice i šk. knjižničarka iz drnjanske škole upoznale su se s razvojnim planom portugalske škole. Za razliku od našeg sustava, ondje je učiteljima dana mogućnost da slobodno mijenjaju nacionalni kurikulum do 25%, iako mogu tražiti i veću mogućnost interveniranja. Prema potrebi, mogu primjerice predmet Fiziku odslušati samo u 7. razredu, a Kemiju u 8., umjesto da dvije školske godine imaju oba predmeta. U skladu s time, u ovoj su školi dodana dva nova predmeta, Web radio i School rock te uglavnom nema ocjenjivanja, što nije slučaj s nekim drugim portugalskim školama. Umjesto ocjena, učenici dobivaju izvješća tri puta godišnje, dok zadnje, četvrto izvješće ipak rezultira ocjenom koja im je potrebna za upis u srednju školu. Ovakve su promjene detaljno razrađene u njihovom Intervencijskom planu koji traje 3 godine te je pomno praćen od strane njihovog ministarstva.
Predstavnice naše zemlje sudjelovale su i na radionici o Web 2.0 alatima te njihovoj primjeni u nastavi, koju je održao Mário Miguel Pereira Guedes, prof. portugalskog i talijanskog jezika i eTwininning ambasador. Učiteljice su koristile Word art, Answer Garden, QR Code generator, Google slides, Canvu, Bitly i Bitmoji. Motivaciju za kreativnijom obradom lektirnih djela svakako je potaknula dramska radionica Nelde Magalhaes. Članica Eksperimentalnog kazališta u Lagosu pokazala je zanimljive načine predstavljanja određenih likova i pojava iz priča.
S obzirom na to da je konačni cilj projekta izraditi zajedničku grafičku novelu, učiteljica likovne kulture Sara Silva za sve je sudionike održala predavanje o grafičkim novelama i stripu te radionicu izrade stripa. Učitelj glazbene kulture Bago d'Uva održao je radionicu Pronađi svoj glas. Vježbajući tehnike disanja, učiteljima je svratio pažnju na upoznavanje vlastitoga glasa i njegovih mogućnosti te zanimljivim metodama pokazao načine kako se bolje služiti glasom tijekom izvođenja nastave.
Posjet gradskoj knjižnici Muncipal Library Dr. Julio Dantes, uz obilazak prostora, učiteljima je omogućio i prisustvovanje kratkom glazbeno-scenskom nastupu. Gradska knjižnica mjesto je okupljanja građana na zanimljivim radionicama i predavanjima. Za razliku od hrvatskog knjižničarstva, koje je izvrsno organizirano i napredno, portugalski knjižničari još uvijek ručno ispisuju posudbu knjiga – i u školskim i u gradskim knjižnicama. Također, programi su im dosta jednostavni, a prostor skromno opremljen, stoga mjesta za napredak u ovoj struci itekako ima.
Uz obilazak grada i vožnju Atlantskim oceanom među nevjerojatnim stijenama, učiteljice su posjetile i Sagres – najzapadniju europsku točku.
Koordinatorica projekta Stjepana Kadić
Krovna mapa za ovu stranicu nije postavljena, pa nema dokumenata za prikaz.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Digitalni časopisi |
Sigurnost na internetu |
Obrazovanje |
Upisi u srednju |
Ukupno: 366674