Sat hrvatskoga jezika u Institutu
Autor: Stjepana Kadić, 15. 3. 2021.
Tijekom Mjeseca hrvatskoga jezika (21. veljače – 17. ožujka) znanstvenici Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje održavaju brojna predavanja iz hrvatskoga jezika na digitalnim platformama, i to prema dogovoru i rasporedu s učiteljima i nastavnicima hrvatskoga jezika. Kao jedna od aktivnosti povodom Godine čitanja i novog Erasmus+ projekta TITLE, za učenike od 5. do 8. razreda za 9. ožujka 2021. dogovoreno je jedno od ponuđenih predavanja. Kratko i edukativno online predavanje Kako nastaje rječnik? održala je zaposlenica Instituta Maja Matijević. Gđa Matijević radi kao asistentica na Odjelu za hrvatski standardni jezik u okviru Projekta razvoja karijera mladih istraživača – izobrazba novih doktora znanosti za rad na projektu Hrvatski mrežni rječnik – Mrežnik. Predavanje je završilo neformalnim i ugodnim razgovorom o hrvatskome jeziku i važnosti čitanja. Učiteljica Martina Hrastić Farkaš
Predavačica je s učenicima ponovila već usvojene pojmove poput gramatike, pravopisa i rječnika, a nakon toga ih upoznala s leksikografijom, prvim rječnicima i konkretnim primjerima riječi s više različitih značenja. Učenike je zanimalo koliko dugo traje priprema rječnika, na što je bilo teško dati općeniti odgovor, jer je svaki rječnik drukčiji – od jednojezičnog do višejezičnog. Međutim, saznali su da posljednje 4 godine predavačica s još 14 suradnika radi na rječniku od 10 000 najčešćih riječi! Kod značenja riječi dolazi do rasprava o tome gdje treba postaviti granicu te koliko duboko ići u značenje pojedine riječi – primjerice, hoće li za stroj pisati i da je uređaj, aparat i naprava ili ne. Predavačica je svoje izlaganje završila preporukom korisnih mrežnih stranica vezanih za pravopis, gramatiku i rječnike.
Učenici su se u upitniku, koji im je pripremila šk. knjižničarka Stjepana Kadić, pozitivno izjasnili o ovakvom obliku predavanja i približavanju materinskog jezika, ali bi ubuduće htjeli biti aktivniji u komunikaciji. Još jednom, dragi učenici, značenje riječi možemo pronaći u rječniku, a ne riječniku.
Sat hrvatskoga jezika u Institutu
Autor: Stjepana Kadić, 15. 3. 2021.
Tijekom Mjeseca hrvatskoga jezika (21. veljače – 17. ožujka) znanstvenici Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje održavaju brojna predavanja iz hrvatskoga jezika na digitalnim platformama, i to prema dogovoru i rasporedu s učiteljima i nastavnicima hrvatskoga jezika. Kao jedna od aktivnosti povodom Godine čitanja i novog Erasmus+ projekta TITLE, za učenike od 5. do 8. razreda za 9. ožujka 2021. dogovoreno je jedno od ponuđenih predavanja. Kratko i edukativno online predavanje Kako nastaje rječnik? održala je zaposlenica Instituta Maja Matijević. Gđa Matijević radi kao asistentica na Odjelu za hrvatski standardni jezik u okviru Projekta razvoja karijera mladih istraživača – izobrazba novih doktora znanosti za rad na projektu Hrvatski mrežni rječnik – Mrežnik. Predavanje je završilo neformalnim i ugodnim razgovorom o hrvatskome jeziku i važnosti čitanja. Učiteljica Martina Hrastić Farkaš
Predavačica je s učenicima ponovila već usvojene pojmove poput gramatike, pravopisa i rječnika, a nakon toga ih upoznala s leksikografijom, prvim rječnicima i konkretnim primjerima riječi s više različitih značenja. Učenike je zanimalo koliko dugo traje priprema rječnika, na što je bilo teško dati općeniti odgovor, jer je svaki rječnik drukčiji – od jednojezičnog do višejezičnog. Međutim, saznali su da posljednje 4 godine predavačica s još 14 suradnika radi na rječniku od 10 000 najčešćih riječi! Kod značenja riječi dolazi do rasprava o tome gdje treba postaviti granicu te koliko duboko ići u značenje pojedine riječi – primjerice, hoće li za stroj pisati i da je uređaj, aparat i naprava ili ne. Predavačica je svoje izlaganje završila preporukom korisnih mrežnih stranica vezanih za pravopis, gramatiku i rječnike.
Učenici su se u upitniku, koji im je pripremila šk. knjižničarka Stjepana Kadić, pozitivno izjasnili o ovakvom obliku predavanja i približavanju materinskog jezika, ali bi ubuduće htjeli biti aktivniji u komunikaciji. Još jednom, dragi učenici, značenje riječi možemo pronaći u rječniku, a ne riječniku.
Krovna mapa za ovu stranicu nije postavljena, pa nema dokumenata za prikaz.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Digitalni časopisi |
Sigurnost na internetu |
Obrazovanje |
Upisi u srednju |
Ukupno: 366493