U sklopu Erasmus+ projekta Let’s Build Citizenship Bridges, učenici i učitelji OŠ Fran Koncelak Drnje sudjelovali su na grupnoj mobilnosti učenika koja se održala od 2. do 6. lipnja 2025. u Portugalu, u školi Escola Secundária Dr. Joaquim Gomes Ferreira Alves u Vila Nova de Gaia, u blizini Porta. Tjedan bio je ispunjen brojnim aktivnostima koje su poticale razvoj građanskih kompetencija, kreativnosti, profesionalnog usavršavanja i međukulturnog dijaloga. Osim znanja i vještina, učenici su stekli nova prijateljstva i vrijedno iskustvo interkulturalne razmjene.
Učenici 8. razreda Leon Erdec, Antonio Golubić, Hana Lovrić, Ivana Pakasin, Bruno Varga i Bartol Varović, uz pratnju učiteljice Ane Tustonjić Dombaj, sudjelovali su u bogatom i raznovrsnom programu grupne mobilnosti. Tako su, između ostalog, učili tradicionalne portugalske plesove, izrađivali keramiku i upoznali s lokalnom umjetničkom baštinom te istraživali koristi i opasnosti moderne tehnologije. Posjet muzejima u Portu i Aveiru im je pružio uvid u portugalsku povijest i umjetnost.
Istovremeno, socijalna pedagoginja Renata Tišler sudjelovala je u aktivnosti praćenje rada u sklopu Erasmus+ akreditacije usmjerenoj na razvoj profesionalnih kompetencija, razmjenu dobrih praksi i produbljivanje razumijevanja različitih obrazovnih konteksta. Tijekom svog boravka detaljno je upoznala portugalski obrazovni sustav, rad vodstva škole, pedagoške službe te prisustvovala nastavi iz više predmeta.
U neformalnim razgovorima s portugalskim kolegama razmijenila je iskustva iz područja inkluzivnog obrazovanja i socijalne podrške učenicima, proširujući svoje profesionalne uvide.
Poseban naglasak bio je stavljen na rad s darovitim učenicima te učenicima s posebnim obrazovnim potrebama, gdje je razmjena praksi s portugalskim kolegama omogućila uvid u inkluzivne pristupe i individualizirane metode rada. Kroz razgovore s članovima pedagoške službe i školskog vodstva razmatrani su aspekti kurikularne fleksibilnosti, emocionalne podrške i poticanja motivacije kod učenika.
Ova mobilnost omogućila je intenzivnu kurikularnu refleksiju, razvoj profesionalnih ambicija te veće razumijevanje međukulturnih obrazovnih konteksta.
Učiteljica Ksenija Varović sudjelovala je u sklopu Erasmus+ akreditacije u aktivnosti teaching assignment, gdje je održala osam tematskih radionica za portugalske učenike i nastavnike, usmjerenih na unapređenje nastavne prakse, rad s darovitim učenicima i jačanje motivacije i dobrobiti u školskom okruženju. Održane radionice izazvale su veliki interes i potaknule inspirativnu suradnju između škola.
Učenici su rješavali složene matematičke zadatke koristeći digitalne alate poput GeoGebre, uz naglasak na logičko razmišljanje i kreativno povezivanje pojmova. Predstavljene su mogućnosti korištenja umjetne inteligencije u nastavi matematike – za personalizirano učenje, analizu zadataka i razvoj adaptivnih kvizova. Učitelji i učenici izrađivali su digitalne kvizove (Kahoot, Quizizz, Blooket) i učili kako gamifikacija povećava angažman, praćenje napretka i suradnju. Radionica osobnog razvoja pomogla je učenicima prepoznati vlastite snage i talente, izrađivati osobne mape potencijala te učiti kako ih koristiti u obrazovanju i životu.
Kroz ove radionice učiteljica Ksenija Varović aktivno je doprinijela razvoju interaktivne, digitalno potpomognute i emocionalno osnažujuće nastave, čime je potaknula suradnju, inovativnost i profesionalnu razmjenu s portugalskim kolegama.
Ove tri mobilnosti pokazale su snagu međunarodnih projekata u jačanju profesionalnih kapaciteta, učenju izvan učionice te razvoju mladih ljudi u aktivne i odgovorne građane Europe.
Ana Tustonjić Dombaj, učiteljica hrvatskoga jezika