U zadnjem tjednu siječnja 2025. naša škola OŠ Fran Koncelak Drnje bila je domaćin i organizator različitih aktivnosti i radionica o inkluziji, timskom radu i međusobnom uvažavanju. U sklopu Erasmus akreditacije posjetili su nas učenici i učitelji iz Latvije, a u sklopu Erasmus+ projekta „Let’s Build Citizenship Bridges!“ učenici i učitelji iz Turske, Francuske i Portugala.
„Cilj je ovoga projekta izgraditi civilizacijske mostove između učenika osnovnih škola. Tijekom ove mobilnosti sudionici iz Turske, Portugala, Francuske i naše škole zajedno su radili na aktivnostima usmjerenim na inkluziju, odnosno izgradnju tolerancije, ali i stvarnog uvažavanja individualnih razlika te poštivanja dostojanstva svakog pojedinca“, koordinatorica projekta Ksenija Varović.
Tjedan je započeo programom dobrodošlice, uz ples i pjesmu folkloraša te kratak skeč o Erasmusu. Nakon upoznavanja početnim aktivnostima i prezentacijom o svakoj školi, prvi dan boravka završio je radionicom „The Ugly Duckling“. Učenicima je naglašena važnost prihvaćanja različitog i različitih. O toleranciji su učili i razgovarali kroz izradu animacija i na WordArt radionici. Istovremeno, učitelji iz Latvije su bili na praćenju rada, odnosno job shadowingu.
Na radionici znakovnog jezika su učili osnovne pojmove i jednostavne rečenice, nakon čega su snimali video koristeći naučeno. Udruga slijepih Koprivničko-križevačke županije održala je radionicu “Gledajte kroz naše naočale”. „Cilj ove radionice bio je educirati učenike o tome kako funkcioniraju slijepe osobe, razbiti stereotipe i povećati svijest o važnosti pristupačnosti i inkluzije. Radionica također promovira empatiju, razumijevanje i inkluzivnost među mladima stvarajući temelje za otvorenije društvo“, iz Udruge.
Osim u školi, aktivnosti su bile organiziranje i izvan nje. Na Plitvičkim jezerima održane su dvije radionice o emocijama i povezivanju. U Zagrebu su posjetili Hrvatski prirodoslovni muzej i Ustanovu za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom. Edukaciju vezanu za senzibilizaciju ranjivih skupina vodile su URIHO-ve stručne radnice. Prisutnima su pojasnile s kakvim se problemima susreću osobe s oštećenjem vida, sluha, motorike i intelektualnim teškoćama.
Tjedan je završio podjelom certifikata i slatkim izazovom. Učenici su se u paru natjecali u izradi najboljih medenjaka. Dodatan izazov bio je taj što su svakom paru međusobno bile vezane po jedna lijeva i desna ruka. Za zadnju su aktivnost učitelji domaćini učenicima pripremili plesnjak u školi.
Održane su radionice samo početak ozbiljnijeg promišljanja učenika o toleranciji i inkluziji. Prihvaćanjem i uvažavanjem različitosti postajemo društvo u kojem se svaki pojedinac osjeća vrijednim i ravnopravnim članom.
Stjepana Kadić, šk. knjižničarka