Učiteljice Ksenija Varović i Ana Tustonjić Dombaj iz Osnovne škole Fran Koncelak Drnje sudjelovale su od 24. do 30. kolovoza 2025. na međunarodnom tečaju pod nazivom “The Positive Teacher”. Tečaj je u sklopu Erasmus+ akreditacije održan u Reykjavíku na Islandu.
Tečaj je bio posvećen primjeni pozitivne psihologije u obrazovanju, a naglasak je stavljen na metode kojima se u učionici može izgraditi dobrobit, motivacija i uspjeh učenika i učitelja. Cilj je bio pokazati kako pozitivna psihologija, kroz praktične tehnike i pedagoške strategije, može pomoći učiteljima da razviju samopouzdanje kod učenika, potiču njihovu otpornost te stvore sretnije i zdravije školsko okruženje.
Program se sastojao od interaktivnih radionica, studijskih posjeta islandskim školama, kulturnih aktivnosti i praktičnih vježbi. Sudionici su učili kako primijeniti različite pristupe u radu s djecom, među kojima se posebno izdvajaju: usmjeravanje na snage učenika umjesto na njihove slabosti, vrijednosno učenje i postavljanje osobnih ciljeva, mindfulness i tehnike opuštanja kao podrška učenju i smanjenju stresa, razvijanje rasta i otpornosti kroz refleksivne aktivnosti te poticanje inkluzije i individualiziranog pristupa učenju, što je jedna od glavnih značajki islandske obrazovne prakse.
Tečaj su vodile stručnjakinje Kristín Einarsdóttir i Sarah Jane Anthony, poznate po međunarodnim programima koji promiču cjelovit razvoj učenika i mentalno blagostanje u školama. Njihov pristup kombinira teoriju pozitivne psihologije s konkretnim, svakodnevno primjenjivim metodama.
Posebno zanimljiv dio programa bio je posjet islandskoj školi, gdje su naše učiteljice imale priliku upoznati se s inovativnim modelima inkluzivnog obrazovanja i sustavom koji naglasak stavlja na osobne ciljeve, socijalne vještine i razvoj potencijala svakog učenika. Osim stručnog dijela, sudionici su imali priliku doživjeti bogatu islandski kulturu i prirodne ljepote, što je dodatno obogatilo iskustvo učenja.
Učiteljice su se s Islanda vratile s novim znanjima, iskustvima i alatima koje planiraju prenijeti u svoju nastavu i podijeliti s kolegama u školi. Na taj način, stečeno iskustvo ne koristi samo njima, već i cijeloj školskoj zajednici, jer doprinosi stvaranju pozitivne, podržavajuće i motivirajuće atmosfere u učionici.
Sudjelovanje na ovom tečaju još je jedan primjer kako Erasmus+ projekti otvaraju vrata međunarodnoj suradnji, stručnom usavršavanju i razmjeni dobrih praksi. Za našu školu, to znači nove ideje, inovacije i metode koje će dugoročno koristiti i učenicima i učiteljima.
Učiteljica Ana Tustonjić Dombaj