Dani medijske pismenosti 2025.

U Osnovnoj školi Fran Koncelak Drnje obilježeni su Dani medijske pismenosti kroz zanimljivo i interaktivno predavanje i radionicu “Bitka mozga i alata” u kojoj su sudjelovali učenici i roditelji. Predavanje i radionicu su održale učiteljice Ksenija Varović i Ana Tustonjić Dombaj. Cilj aktivnosti bio je potaknuti zajedničko promišljanje o ulozi umjetne inteligencije u suvremenom društvu, s posebnim naglaskom na medijsku pismenost, kreativnost i kritičko razmišljanje.

Sudionici su se kroz niz izazova imali priliku suočiti s umjetnom inteligencijom kao suradnikom, ali i „protivnikom“. Analizirali su deepfake sadržaje, prepoznavali manipulacije u digitalnim medijima te razvijali vještine razlučivanja stvarnih od lažnih informacija. Jedan od zanimljivijih dijelova bio je Marshmallow izazov u kojem su timovi pokušavali izgraditi što višu i stabilniju konstrukciju koristeći špagete i marshmallow, uz pomoć savjeta koje je nudila AI.

Radionica je obuhvaćala i kreativni dio – pisanje pjesama na kajkavskom narječju koje su potom uglazbljene uz pomoć AI alata. Ova aktivnost pokazala je kako se tradicionalni izrazi i suvremena tehnologija mogu spojiti u jedinstvenu umjetničku formu, stvarajući pritom prostor za međugeneracijsku suradnju i učenje.

Ovakvi događaji dio su šireg obrazovnog pristupa škole, koja se već niz godina ističe kao nositeljica Erasmus+ projekata. Škola je 2023. godine prepoznata na europskoj razini te nagrađena Europskom nagradom za inovativno poučavanje u STEM području.

Radionica je završila zajedničkom raspravom o budućnosti obrazovanja i ulozi tehnologije u razvoju mladih generacija. Zaključeno je da umjetna inteligencija može biti snažan alat u učenju i stvaranju, ali da su ljudska maštovitost, empatija i sposobnost kritičkog promišljanja nezamjenjive vještine koje treba njegovati kroz obrazovanje.

Na nastavi informatike učenici su Dane medijske pismenosti obilježili kroz raspravu i promišljanje kako biti u balansu u medijskom i virtualnom okruženju kroz zadovoljavanje psiholoških potreba poput ljubavi i pripadanja, slobode, zabave te moći i uvažavanja. Kroz raspravu su osvijestili koje psihološke potrebe zadovoljavaju više u virtualnom okruženju, obzirom da je internet najdominantniji mediji koji učenici koriste. Na kraju sata pokušali su pronaći “alternativne” aktivnosti u realnom okruženju koje bi zamijenile virtualne aktivnosti zadovoljavanja spomenutih psiholoških potreba.

Učiteljice Ana Tustonjić Dombaj, Ksenija Varović i Adela Stilin

Pročitajte još

Međunarodni dan društvenih igara

Međunarodni dan društvenih igara

U petak, 11. travnja 2025., obilježili smo Međunarodni dan društvenih igara. Učenici su sedmi sat proveli u školskoj blagovaonici igrajući razne društvene igre - Alias, UNO, Memory, Jamb i 5 sekundi. Uz puno smijeha, zabave i timskog duha, pokazali su koliko su...

Svjetski dan Roma

Svjetski dan Roma

U Drnju smo prošli tjedan obilježili Svjetski dan Roma (8. travnja). Učenica Lorena Horvat (8. c) je s učenicima Ninom (5. b) i Filipom Horvatom (5. c) održala edukativno predavanje o Romima, njihovom jeziku i običajima. Prezentacija je nastala u suradnji s učiteljem...

Praćenje rada u Grčkoj

Praćenje rada u Grčkoj

U tjednu od 31. ožujka do 4. travnja 2025. učiteljica povijesti Andrea Pandurić i učiteljica informatike Adela Stilin iz OŠ Fran Koncelak Drnje sudjelovale su u praćenju rada (job shadowing) u sklopu Erasmus akreditiranog projekta naše škole. Pratile su rad Umjetničke...

Skip to content