U Osnovnoj školi Fran Koncelak Drnje obilježeni su Dani medijske pismenosti kroz zanimljivo i interaktivno predavanje i radionicu “Bitka mozga i alata” u kojoj su sudjelovali učenici i roditelji. Predavanje i radionicu su održale učiteljice Ksenija Varović i Ana Tustonjić Dombaj. Cilj aktivnosti bio je potaknuti zajedničko promišljanje o ulozi umjetne inteligencije u suvremenom društvu, s posebnim naglaskom na medijsku pismenost, kreativnost i kritičko razmišljanje.
Sudionici su se kroz niz izazova imali priliku suočiti s umjetnom inteligencijom kao suradnikom, ali i „protivnikom“. Analizirali su deepfake sadržaje, prepoznavali manipulacije u digitalnim medijima te razvijali vještine razlučivanja stvarnih od lažnih informacija. Jedan od zanimljivijih dijelova bio je Marshmallow izazov u kojem su timovi pokušavali izgraditi što višu i stabilniju konstrukciju koristeći špagete i marshmallow, uz pomoć savjeta koje je nudila AI.
Radionica je obuhvaćala i kreativni dio – pisanje pjesama na kajkavskom narječju koje su potom uglazbljene uz pomoć AI alata. Ova aktivnost pokazala je kako se tradicionalni izrazi i suvremena tehnologija mogu spojiti u jedinstvenu umjetničku formu, stvarajući pritom prostor za međugeneracijsku suradnju i učenje.
Ovakvi događaji dio su šireg obrazovnog pristupa škole, koja se već niz godina ističe kao nositeljica Erasmus+ projekata. Škola je 2023. godine prepoznata na europskoj razini te nagrađena Europskom nagradom za inovativno poučavanje u STEM području.
Radionica je završila zajedničkom raspravom o budućnosti obrazovanja i ulozi tehnologije u razvoju mladih generacija. Zaključeno je da umjetna inteligencija može biti snažan alat u učenju i stvaranju, ali da su ljudska maštovitost, empatija i sposobnost kritičkog promišljanja nezamjenjive vještine koje treba njegovati kroz obrazovanje.
Na nastavi informatike učenici su Dane medijske pismenosti obilježili kroz raspravu i promišljanje kako biti u balansu u medijskom i virtualnom okruženju kroz zadovoljavanje psiholoških potreba poput ljubavi i pripadanja, slobode, zabave te moći i uvažavanja. Kroz raspravu su osvijestili koje psihološke potrebe zadovoljavaju više u virtualnom okruženju, obzirom da je internet najdominantniji mediji koji učenici koriste. Na kraju sata pokušali su pronaći “alternativne” aktivnosti u realnom okruženju koje bi zamijenile virtualne aktivnosti zadovoljavanja spomenutih psiholoških potreba.
Učiteljice Ana Tustonjić Dombaj, Ksenija Varović i Adela Stilin


