Skip to content

Dani medijske pismenosti 2025.

U Osnovnoj školi Fran Koncelak Drnje obilježeni su Dani medijske pismenosti kroz zanimljivo i interaktivno predavanje i radionicu “Bitka mozga i alata” u kojoj su sudjelovali učenici i roditelji. Predavanje i radionicu su održale učiteljice Ksenija Varović i Ana Tustonjić Dombaj. Cilj aktivnosti bio je potaknuti zajedničko promišljanje o ulozi umjetne inteligencije u suvremenom društvu, s posebnim naglaskom na medijsku pismenost, kreativnost i kritičko razmišljanje.

Sudionici su se kroz niz izazova imali priliku suočiti s umjetnom inteligencijom kao suradnikom, ali i „protivnikom“. Analizirali su deepfake sadržaje, prepoznavali manipulacije u digitalnim medijima te razvijali vještine razlučivanja stvarnih od lažnih informacija. Jedan od zanimljivijih dijelova bio je Marshmallow izazov u kojem su timovi pokušavali izgraditi što višu i stabilniju konstrukciju koristeći špagete i marshmallow, uz pomoć savjeta koje je nudila AI.

Radionica je obuhvaćala i kreativni dio – pisanje pjesama na kajkavskom narječju koje su potom uglazbljene uz pomoć AI alata. Ova aktivnost pokazala je kako se tradicionalni izrazi i suvremena tehnologija mogu spojiti u jedinstvenu umjetničku formu, stvarajući pritom prostor za međugeneracijsku suradnju i učenje.

Ovakvi događaji dio su šireg obrazovnog pristupa škole, koja se već niz godina ističe kao nositeljica Erasmus+ projekata. Škola je 2023. godine prepoznata na europskoj razini te nagrađena Europskom nagradom za inovativno poučavanje u STEM području.

Radionica je završila zajedničkom raspravom o budućnosti obrazovanja i ulozi tehnologije u razvoju mladih generacija. Zaključeno je da umjetna inteligencija može biti snažan alat u učenju i stvaranju, ali da su ljudska maštovitost, empatija i sposobnost kritičkog promišljanja nezamjenjive vještine koje treba njegovati kroz obrazovanje.

Na nastavi informatike učenici su Dane medijske pismenosti obilježili kroz raspravu i promišljanje kako biti u balansu u medijskom i virtualnom okruženju kroz zadovoljavanje psiholoških potreba poput ljubavi i pripadanja, slobode, zabave te moći i uvažavanja. Kroz raspravu su osvijestili koje psihološke potrebe zadovoljavaju više u virtualnom okruženju, obzirom da je internet najdominantniji mediji koji učenici koriste. Na kraju sata pokušali su pronaći “alternativne” aktivnosti u realnom okruženju koje bi zamijenile virtualne aktivnosti zadovoljavanja spomenutih psiholoških potreba.

Učiteljice Ana Tustonjić Dombaj, Ksenija Varović i Adela Stilin

Pročitajte još

Erasmus mobilnost u Latviji

Erasmus mobilnost u Latviji

Učiteljice i učenici iz OŠ Fran Koncelak Drnje boravili su tjedan dana u Latviji. Od 31. ožujka do 4. travnja 2025. sudjelovali su na raznim aktivnostima u osnovnoj školi Tirzas Pamatskola u mjestu Tirza. Mobilnost je organizirana u sklopu Erasmus akreditacije....

Svjetski dan umjetnosti u Hlebinama

Svjetski dan umjetnosti u Hlebinama

Svjetski dan umjetnosti se obilježava svake godine 15. travnja pa je obilježen i ove godine u kolijevci naivne umjetnosti, Hlebinama. Dio učenika 1. i 2. razreda područne škole Josipa Generalića Hlebine sudjelovao je na radionici zanimljivog naziva „Tko se nije skrio,...

Plasman na državno iz odbojke

Plasman na državno iz odbojke

Učenici naše škole su ovih dana sudjelovali na dva sportska natjecanja. Čestitamo učenicima Janu Paveliju, Bartolu Varoviću, Ivanu Beruti, Dominiku Dombaju, Nevenu Horvatu, Petru Matijašiću, Antoniju Golubiću, Patriku Čikoru, Karlu Oršošu, Marku Pakasinu i Nikoli...