2020-04-15 12:43:22

Čitanje s razumijevanjem kao izazov našim učenicima

Sredinom ožujka 2020. u našoj školi uspješno je završen eTwinning projekt Greg's life in my life. Glavni cilj ovog projekta bio je potaknuti učenike od 5. do 7. razreda na čitanje s razumijevanjem, a naziv je osmišljen prema knjizi Jeffa Kinneyja "Gregov dnevnik: Kronike Grega Heffleyja". Sudionici projekta međusobno su se upoznali snimivši video, a partnerske škole u ovom projektu bile su Osnovna škola Koprivnički Ivanec i estonska škola Tartu Raatuse Kool.

Čitajući knjigu "Gregov dnevnik: Kronike Grega Heffleyja" učenici su prepoznali probleme i emocije s kojima se glavni lik suočava, a povezivanje s glavnim likom dovelo ih je do prepoznavanja sličnih poteškoća u svakodnevnom životu. U Drnju je s učenicima radionice o prepoznavanju i suočavanju s emocijama provela socijalna pedagoginja Renata Tišler, a šk. knjižničarka Stjepana Kadić ih je testirala na početku i na kraju projekta. Prema očekivanjima, učenici su pokazali napredak u prepoznavanju emocija u tekstu. Kao rezultat ovih radionica nastala je brošura o emocijama, koja je napisana na hrvatskom, engleskom i estonskom jeziku.

Radionicu i testiranja čitanja s razumijevanjem, kao jednim od glavnih preduvjeta za razumijevanje književnih djela, ali i stjecanje ostalih znanja, vodila je učiteljica Elena Belec. Naime, čitanje s razumijevanjem, čak i manjih ulomaka, predstavlja poteškoću i učenicima koji inače postižu dobre rezultate u školi. Rezultati testiranja uključenih učenika pokazali su da u prvom čitanju teksta nitko nije u potpunosti odgovorio na postavljena pitanja vezana uz razumijevanje pročitanog teksta. Nakon radionice čitanja, uočen je manji napredak kod većine, no samo je jedna učenica točno odgovorila na sva postavljena pitanja. Temeljem toga, zaključeno je da postoji velika potreba rada na čitanju s razumijevanjem, jer su te vještine temelj za učenje svih predmeta u školi.

Učenici Alisa Kovačić, Dorian Čižmešija, Josipa Lukunić, Vanesa Palaš, Ema Eršeg, Lea Vrhoci, Izabela Lugarov i Maja Kolar Gregovu priču su oživjeli izrađujući strip u Pixtonu. Kako ističu, uz pomoć učiteljice Martine Hrastić Farkaš uspjeli su na zanimljiv način prikazati dijelove Gregovog dnevnika te su na zabavan način naučili nešto novo.

Tijekom projekta učenici su s učiteljicom Anom Tustonjić-Dombaj dio knjige čitali naglas, a pri završetku gledali film Gregov dnevnik (Diary of s Wimpy Kid), koji su oduševljeno preporučili svojim vršnjacima. Nakon filma je provedena evaluacija, koja je pokazala da su hrvatski učenici projekt ocijenili visokom prosječnom ocjenom 4.95 (1-5).

Zahvaljujući pozitivnim povratnim informacijama, „Gregov tim“ planira novi projekt o promicanju čitanja i važnosti čitanja s razumijevanjem u koji će uključiti veći broj učenika i učitelja.


Osnovna škola "Fran Koncelak" Drnje