2023-05-09 08:58:26

Korisna edukacija za naše učiteljice u Firenci

      

   U organizaciji Europass Teacher Academyje, učiteljice Martina Hrastić Farkaš i Andrea Pandurić te školska knjižničarka Stjepana Kadić pohađale su od 24. do 30. travnja 2023. u Firenci tri različita tečaja. Sudjelovanje im je omogućila Erasmus+ akreditacija, koju škola ima do 2027. godine.

   Učiteljica hrvatskoga jezika Martina Hrastić Farkaš sudjelovala je na edukaciji pod nazivom 4 C's: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration. Ukupno je sudjelovalo 9 polaznika iz Njemačke, Švedske, Slovenije, Portugala, Španjolske, Grčke i Hrvatske. Tema tečaja bile su četiri važne vještine koje omogućuju unaprjeđenje suradnje s učenicima, roditeljima i svima s kojima se učitelji susreću, a to su kreativnost, suradnja, kritičko razmišljanje i komunikacija. Ishodi učenja koji su se poticali ovim tečajem su: steći jasno razumijevanje kreativnog procesa kroz praktičnu primjenu; razmišljati kritički i izvući maksimum iz današnje preopterećenosti informacijama; iskusiti učinkovitije komunikacijske sposobnosti i tehnike; proširiti mogućnosti suradnje u razredu i poticati ih u svim aspektima školske zajednice; doživjeti istinsko međunarodno iskustvo izgradnje tima.

   „Sve aktivnosti koje smo provodili bile su interaktivnog karaktera, od sudjelovanja u otvorenim diskusijama, radovima u skupini ili paru do istraživačkog rada u samom centru Firence. Takav način rada omogućio je dublje povezivanje grupe, dijeljenje osobnih iskustava te zajedničko promišljanje o mogućim rješenjima određenih problema.“, M. Hrastić Farkaš

          Na tečaju Resilience and well-being strengths for teachers bila je školska knjižničarka Stjepana Kadić. Ostali polaznici tečaja bili su iz Slovačke, Grčke, Poljske, Finske, Litve, Španjolske i Nizozemske. Pozitivna psihologija, važnost dobrobiti, otpornosti, fleksibilnosti, ranjivosti, povezanosti, zahvalnosti, suosjećanja, prihvaćanja i oproštaja samo su neke od tema kojih se dotaknula voditeljica radionice Alessia di Bari.

          „Cilj razgovora i vježbi koje smo odradili bio je ojačati našu mentalnu snagu. Razgovarajući o tome što je to što nekima omogućuje da se bolje nose u krizi, dok se drugi izgube, dobili smo smjernice za Permu (Positive emotions, Engagement, Relationships, Meaning and Achievement), na kojoj treba marljivo raditi. Život se svakako događa, a na nama je kako ćemo proći kroz njega.“, S. Kadić

   Učiteljica njemačkog jezika Andrea Pandurić pohađala je tečaj Successful strategies for teaching students with special needs in every classroom. „Na tečaju smo se upoznali s različitim oblicima teškoća koje učenici mogu imati (ADHD, disleksija, disgrafija i sl.) kao i metodama i strategijama koje se mogu upotrijebiti na nastavi, kako bi se učenicima pomoglo, da budu uspješni unatoč svojoj teškoći. Bilo nas je 12 učitelja iz sedam različitih zemalja. Razgovor i razmjena iskustva s kolegama iz Španjolske, Švedske, Belgije, Njemačke, Slovenije i Slovačke bili su dodatni plus. Kući sam se vratila puna novih ideja koje ću uskoro probat upotrijebiti u nastavi.", Andrea P.

   Zahvaljujući ovom obliku stručnog usavršavanja učiteljice su naučile što i kako mogu unaprijediti ne samo u nastavi, već i u suradnji s kolegama i ostalim ljudima.

 

                      


Osnovna škola "Fran Koncelak" Drnje