preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Fran Koncelak" Drnje

 > Naslovnica
Vijesti

SLAMathic u Ateni

Autor: Stjepana Kadić, 17. 2. 2020.

   Od 2. do 8. veljače 2020. učenici osmoga razreda i učiteljice naše škole u sklopu Erasmus+ projekta SLAM (STEM Learning Activities & Methods) boravili su u grčkoj prijestolnici Ateni.

   Cilj projekta je popularizacija STEM područja, a s obzirom na to da da je Grčka kolijevka matematike upravo je škola 2. gymasio Neas Ionias Attikis odabrana kao partnerska u ovom projektu.

   Osim učenika atenske i naš škole, u moblinosti nazvanoj SLAMathic su sudjelovali i učenici partnerskih škola iz Estonije i Cipra. Upoznajući jedni druge kroz predstavljanje projektnih aktivnosti, učenice Hana Široki  i Ines Sataić zamijetile su slabo poznavanje engleskoga jezika među učiteljima. Većinu razgovora i predavanja su im na engleski jezik prevodili učenici domaćini. Koordinatorica projekta Ana Tustonjić Dombaj i vjeroučiteljica Ksenija Marić su prisustvovale školskim satima grčkih kolega te se upoznale s grčkim obrazovnim sustavom, koji je sličan hrvatskom. Prema njihovim riječima, grčka škola je slabije informatički opremljena, stoga znatno manje koriste digitalizaciju.

   Tjedan je bio posvećen STEM području pa su učenici sudjelovali u radionicama o Higgsovom bozonu, interaktivnom periodnom sustavu elemenata, glazbi u planetima i izradi svemirskog satelita. Kroz prezentaciju su se upoznali i s Europskom svemirskom agencijom. Učenik Vinko Fabuš je, osim radionica, kao najzanimljivije iskustvo naveo svoj prvi susret s grčkim pismom.

   Jedan od najboljih primjera klasične grčke umjetnosti i arhitekture svakako je Akropola, koju su posjetili drugog dana boravka. Ondje su učili o tehničkim vještinama starih Grka. Da su stari Grci uistinu bili vješti matematičari uvjerili su se u Arheološkom muzeju Atene, gdje su na starim vazama uočavali geometrijske likove, a u kipovima proporcije. U Muzeju mineralogije i petrologije učili su o vulkanima, svojstvima minerala, njihovoj uporabi u modernoj tehnologiji te o meteorima i meteoritima. Najzanimljiviji dio muzeja vidjeli su na kraju - mračnu sobu u kojoj minerali pod ultraljubičastim svjetlom svijetle svaki u svojoj boji.

   Posljednji radni dan proveli su u Muzeju antičke grčke tehnologije i vidjeli koliko su Grci bili ispred svog vremena. Između ostalog, izumili su prvi robot, prvi zvučni alarm, način kako ispumpati vodu i kola za gašenje požara. Osim što su učenici u sklopu muzeja uživali u igranju prvih društvenih igara, imali su priliku i susresti se s Nikolom Teslom. Naime, u muzeju je bila izložba postavljena njemu u čast te su se mogli vidjeti njegovi izumi i postignuća.

   Osim radom, posjet Grčkoj bio je prožet i prijateljskim druženjima učenika i učitelja. Za kraj boravka škola domaćin je u suradnji s roditeljima i učenicima organizirala Grčku noć. Učenicima Kevinu Bregoviću i Alanu Kovačiću najviše su se svidjeli ukusni grčki tradicionalni specijaliteti te su bili iznenađeni činjenicom da grčki učenici u školskoj kuhinji nemaju kuhanu hranu, nego su primorani svaki dan jesti suhe pekarske proizvode.

   Put u Grčku učenicima i učiteljicama donio je nezaboravno iskustvo i nove ideje za daljnji rad. Naučili su da na grčkom „ne“ znači „da“ te zaključuju da su druželjubivi Grci sličnog mentaliteta našem.

Cijeli projekt financiran je sredstvima programa Europske unije Erasmus+.

 

 




Vijesti

SLAMathic u Ateni

Autor: Stjepana Kadić, 17. 2. 2020.

   Od 2. do 8. veljače 2020. učenici osmoga razreda i učiteljice naše škole u sklopu Erasmus+ projekta SLAM (STEM Learning Activities & Methods) boravili su u grčkoj prijestolnici Ateni.

   Cilj projekta je popularizacija STEM područja, a s obzirom na to da da je Grčka kolijevka matematike upravo je škola 2. gymasio Neas Ionias Attikis odabrana kao partnerska u ovom projektu.

   Osim učenika atenske i naš škole, u moblinosti nazvanoj SLAMathic su sudjelovali i učenici partnerskih škola iz Estonije i Cipra. Upoznajući jedni druge kroz predstavljanje projektnih aktivnosti, učenice Hana Široki  i Ines Sataić zamijetile su slabo poznavanje engleskoga jezika među učiteljima. Većinu razgovora i predavanja su im na engleski jezik prevodili učenici domaćini. Koordinatorica projekta Ana Tustonjić Dombaj i vjeroučiteljica Ksenija Marić su prisustvovale školskim satima grčkih kolega te se upoznale s grčkim obrazovnim sustavom, koji je sličan hrvatskom. Prema njihovim riječima, grčka škola je slabije informatički opremljena, stoga znatno manje koriste digitalizaciju.

   Tjedan je bio posvećen STEM području pa su učenici sudjelovali u radionicama o Higgsovom bozonu, interaktivnom periodnom sustavu elemenata, glazbi u planetima i izradi svemirskog satelita. Kroz prezentaciju su se upoznali i s Europskom svemirskom agencijom. Učenik Vinko Fabuš je, osim radionica, kao najzanimljivije iskustvo naveo svoj prvi susret s grčkim pismom.

   Jedan od najboljih primjera klasične grčke umjetnosti i arhitekture svakako je Akropola, koju su posjetili drugog dana boravka. Ondje su učili o tehničkim vještinama starih Grka. Da su stari Grci uistinu bili vješti matematičari uvjerili su se u Arheološkom muzeju Atene, gdje su na starim vazama uočavali geometrijske likove, a u kipovima proporcije. U Muzeju mineralogije i petrologije učili su o vulkanima, svojstvima minerala, njihovoj uporabi u modernoj tehnologiji te o meteorima i meteoritima. Najzanimljiviji dio muzeja vidjeli su na kraju - mračnu sobu u kojoj minerali pod ultraljubičastim svjetlom svijetle svaki u svojoj boji.

   Posljednji radni dan proveli su u Muzeju antičke grčke tehnologije i vidjeli koliko su Grci bili ispred svog vremena. Između ostalog, izumili su prvi robot, prvi zvučni alarm, način kako ispumpati vodu i kola za gašenje požara. Osim što su učenici u sklopu muzeja uživali u igranju prvih društvenih igara, imali su priliku i susresti se s Nikolom Teslom. Naime, u muzeju je bila izložba postavljena njemu u čast te su se mogli vidjeti njegovi izumi i postignuća.

   Osim radom, posjet Grčkoj bio je prožet i prijateljskim druženjima učenika i učitelja. Za kraj boravka škola domaćin je u suradnji s roditeljima i učenicima organizirala Grčku noć. Učenicima Kevinu Bregoviću i Alanu Kovačiću najviše su se svidjeli ukusni grčki tradicionalni specijaliteti te su bili iznenađeni činjenicom da grčki učenici u školskoj kuhinji nemaju kuhanu hranu, nego su primorani svaki dan jesti suhe pekarske proizvode.

   Put u Grčku učenicima i učiteljicama donio je nezaboravno iskustvo i nove ideje za daljnji rad. Naučili su da na grčkom „ne“ znači „da“ te zaključuju da su druželjubivi Grci sličnog mentaliteta našem.

Cijeli projekt financiran je sredstvima programa Europske unije Erasmus+.

 

 




Dokumenti

Krovna mapa za ovu stranicu nije postavljena, pa nema dokumenata za prikaz.




Anketa
Što mislite o novom jelovniku u sklopu projekta „Pametan obrok za pametnu djecu“.



Tražilica
Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Korisni linkovi




Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 9. 2016.

Ukupno: 188120
CMS za škole logo
Osnovna škola "Fran Koncelak" Drnje / Pemija 72, HR-48322 Drnje / os-fkoncelak-drnje.skole.hr / ured@os-fkoncelak-drnje.skole.hr
preskoči na navigaciju